kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۶۴۴
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۱

 رئیس پیشین موساد: شعار پیروزی کامل دادیم، شکست کامل خوردیم


 
 سرویس خارجی-
«تامیر باردو» در شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی گفت: رهبران این رژیم، شعار پیروزی کامل دادند اما به طور کامل شکست خوردند. او این را هم گفت که، با وجود این که رژیم صهیونیستی پیشرفته‌ترین سلاح‌ها را در اختیار دارد اما نمی‌داند چگونه باید جنگ را مدیریت کرد.
«تامیر باردو»، رئیس پیشین موساد در شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی و پس از شنیدن صحبت‌های کارشناس- مجری درباره وضعیت وخیم این رژیم در همه حوزه‌های نظامی، اجتماعی، امنیتی، سیاسی و اقتصادی، به سؤال «چرا این طور شد؟» این‌گونه پاسخ داد: «همان کسی که شعار پیروزی کامل می‌دهد، ما را به این شکست کامل رسانده است. دولت فعلی اسرائیل و نخست‌وزیر آن که 75درصد از 24 سال گذشته را مشغول رهبری اسرائیل بوده است[برای آغاز جنگ غزه] هیچ نقشه‌ای نداشت و وقی شکست مفتضحانه 7 اکتبر رقم خورد، اسرائیل آماده اجرای هیچ نقشه‌ای نبود.» 
رئیس پیشین موساد در ادامه ضمن طرح این ادعا که این رژیم یک ابرقدرت منطقه‌ای است، گفت: «اگر [حرفم] اشتباه بود اصلاح کنید. آیا اسرائیل یک ابرقدرت منطقه‌ای با پیشرفته‌ترین سلاح‌ها نیست؟ اسرائیل یک قدرت است اما ابرقدرتی که بلد نیست جنگ را مدیریت کند.»
زیان 56 میلیارد دلاری اسرائیل تاکنون
صهیونیست‌ها طی حدود 9 ماهی که از جنگ غزه می‌گذرد، علاوه‌بر خسارت‌های بی‌سابقه‌ای که در حوزه جنگی و در میادین جنگ متحمل شده‌اند، و سوای از باختن افکار عمومی جهان و تبدیل شدن‌شان به منفورترین رژیم حال حاضر، در حوزه اقتصادی نیز خسارت‌های بی‌سابقه‌ای را متحمل شده‌اند و اگر نبود حمایت‌های سنگین مالی، تسلیحاتی، اطلاعاتی و... غرب و آن چند کشور مرتجع عربی، قطعا دوام نمی‌آوردند. 
شبکه تلویزیونی الجزیره در همین رابطه طی گزارشی، به هزینه‌های سنگین اقتصادی که این جنگ بر صهیونیست‌ها تحمیل کرده، اشاره کرد و گفت: «اسرائیل تاکنون چیزی بالغ بر 65 میلیارد دلار در این جنگ، خسارت دیده است. این هزینه شامل بودجه ارتش و پرداخت خسارت می‌شود. اسرائیل فقط هفته‌ای 644میلیون دلار، بابت خسارت‌هایی پرداخت می‌کند که به ساختمان‌ها وارد می‌شود و...»
موفقیت بزرگ در جنایت
اما صهیونیست‌ها به همان اندازه‌ای که در میادین واقعی جنگ و هنگام رو‌به‌رو شدن با جوانان مسلح فلسطینی قافیه را می‌بازند، در کشتار زنان و کودکان و نوزادان فلسطینی موفق عمل کرده‌اند! آنها خیلی صریح، می‌گویند برای نجات مثلا 3 اسیرشان، یا ترور یکی از رهبران حماس، حاضرند ساختمان‌ها و چادرهایی را که هزاران آواره فلسطینی در آن پناه گرفته‌اند را بمباران کنند. در یکی از عملیات‌هایی که صهیونیست‌ها در غزه برای اُسرایشان انجام دادند- آن هم در حالی که مراکز اطلاعاتی و نظامی آمریکا و چند کشور غربی و احتمالا عربی به کمک‌شان آمده بود- پس از کشتن و زخمی کردن چیزی بالغ بر 1000 غیرنظامی فلسطینی، و به هلاکت رساندن 3 اسیری که قرار بود آزادشان کنند و از دست دادن یکی از فرماندهان ارشد میدانی‌شان، توانستند 4 اسیر را آزاد کنند! اکنون که در حال مطالعه این گزارش هستید، شهادت بیش از 37هزار غیرنظامی فلسطینی در این 9 ماه تایید شده و بین 7 تا 9هزار غیرنظامی فلسطینی نیز زیر آوارها هستند! همین جنایات هولناک باعث شد رهبران این رژیم در دادگاه بین‌المللی لاهه به جرم جنایت جنگی محکوم شوند و همین روزهاست که حکم بازداشت نخست‌وزیر و وزیر جنگ این رژیم صادر شود.
دیروز اعلام شد، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خواهر «اسماعیل هنیه» را هم به شهادت رساندند. منابع خبری بامداد سه‌شنبه گزارش دادند که در حمله هوائی رژیم صهیونیستی به غرب شهر غزه خواهر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به شهادت رسیده است. در بمباران اردوگاه الشاطی در غرب شهر غزه توسط جنگنده‌های صهیونیست نیز 13 غیرنظامی به شهادت رسیدند. آن طور که کانال تلگرامی «مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین» نوشته است، دیروز روی هم رفته و تا لحظه تنظیم این گزارش نزدیک به 60 غیرنظامی فلسطینی در غزه به شهادت رسیدند.